راهنمای مواد و لوازم

لوازم مورد نیاز برای کاشت ناخن

در صورتی که آشنایی با لوازم، مواد و ابزار کاشت ناخن ندارید مطلب زیر برای شما بسیار مفید خواهد بود. ممکن است کمی طولانی باشد ولی با مطالعه مطلب زیر آشنایی کاملی نسبت به لوازم مورد نیاز پیدا خواهید کرد. در این مطلب سعی می کنیم شما را با اصلی ترین محصولات کاشت ناخن آشنا نماییم.

لوازم کاشت ناخن به صورت کلی به سه دسته تقسیم می شوند:

1-مواد کاشت ناخن

2- دستگاه های کاشت ناخن

3-ابزار جانبی کاشت ناخن

مواد لازم برای کاشت ناخن با پودر:

1-ضد قارچ

ضد قارچ یا ضد عفونی کننده ناخن جهت جلوگیری از ایجاد قارچ زیر ناخن کاشت شده استفاده می گردد. در صورتی که ناخن فرد مبتلا به قارچ گردد میتوان از محلول تیمول برای درمان قارچ ایجاد شده استفاده نمود.(برای آشنایی کامل با ضد قارچ و انواع آن بر روی لینک آبی کلیک نمایید).

2- پرایمر کاشت ناخن

پرایمر محلولی با خاصیت چسبندگی می باشد، این محلول جهت ایجاد چسبندگی بین ناخن و مواد می گردد. پرایمر ها به طور کلی دارای 3 نوع اسیدی، اسید متوسط و غیر اسیدی می باشند. هر چقدر اسید پرایمر ناخن بیشتر باشد مقدار سوزش دست بیشتر می گردد و میزان چسبندگی محصول بالا می رود. خوبی این امر این است که مواد بهتر به ناخن چسبیده و به اصطلاح هوا نمی گیرد. پرایمر های اسیدی برای پوست های حساس توصیه نمی گردند چرا که سوزش زیاد باعث آزار مشتری می شود. ناگفته نماند در برخی از پرایمرهای بدون اسید میزان چسبندگی نیز مناسب بوده و مشکلی ایجاد نمی شود.

3- پودر کاشت ناخن

پودر کاشت ناخن برای تولید مواد ناخن استفاده می شود. این مواد از ترکیب پودر و محلول لیکوئید ایجاد می گردد. پودرهای کاشت ناخن در رنگ های متنوع تولید می گردند. رنگ های عمده موجود رنگ هلویی، رنگ صورتی (رنگ طبیعی ناخن)، رنگ سفید و رنگ شفاف می باشند.

   • کاربرد پودر هلویی کاشت ناخن

اصولا پودرهای هلویی کاشت به دلیل تیره بودن نصبی که دارند مناسب برای کاور کردن ناخن های آسیب دیده می باشند، این پودر برای کاشت ناخن بیبی بومر نیز استفاده می گردد.
   • کاربرد پودر سفید کاشت ناخن

پودر سفید جهت کاشت فرنچ و کاشت بیبی بومر ناخن استفاده می گردد.

   • کاربرد پودر کلیر یا کریستالی کاشت ناخن

رنگ کلیر در پودرها به دلیل شفاف بودن روی دیزاین هایی نظیر مرمریت ، گل خشک و … استفاده می شود، همچنین این پودر برای کاور کردن روی کاشت بیبی بومر و افرادی که به رنگ ناخن بی رنگ علاقه دارند مناسب است.

   • کاربرد پودر صورتی کاشت ناخن

پودرهای صورتی عمدتا در دو رنگ صورتی تیره و کمرنگ هستند، صورتی های کمرنگ همان رنگ طبیعی ناخن را داشته و برای کاشت ناخن با رنگ طبیعی استفاده می شوند. صورتی تیره کاربردی مانند رنگ هلویی دارد با این تفاوت که تناژ صورتی دارد.

4-لیکوئید کاشت ناخن

لیکوئید کاشت ناخن محلولی است که با ترکیب با پودر مواد تشکیل دهنده ناخن را می سازد. کیفیت لیکوئید بسیار در کیفیت نهایی کار تاثیر می گذارد. برخی از ناخن کاران از لیکوئید های دندان پزشکی ارزان قیمت برای کار کاشت ناخن استفاده می نمایند که باعث زردی ناخن شده و بسیار شکننده می باشد. همچنین بوی این لیکوئید ها بسیار تند و آزار دهنده است. عمده تفاوت لیکوئید ها به غیر از کیفیت در سرعت خشک شدن می باشد. در کل لیکوئید ها در اصطلاح به سه دسته زود خشک، متوسط و دیر خشک تقسیم می گردند. انتخاب سرعت لیکوئید کاملا به راحتی ناخن کار بر می گردد. دیر خشک شدن لیکوئید باعث ایجاد فرصت بیشتر برای فرم دهی ناخن شده و زود خشک شدن آن باعث بالا رفتن سرعت کار می شود. معمولا برای تازه کارها لیکوئیدهای دیر خشک توصیه می شود.

5-تاپ کات یا تاپ شاین

تاپ کات جهت ایجاد یک لایه محافظ بی رنگ و درخشنده استفاده می گردد. تاپ شاین باعث می شود استحکام و زیبایی کار دو چندان شود. به این محصول تاپ کات، تاپ شاین، تاپ ژل و یا ژل آخر کار می گویند. استفاده تاپ ژل ها بر روی کاشت پودر، کاشت ژل و ژلیش ناخن است، ولی باید توجه داشته باشید که هر مدل از تاپ کات ها بر روی یکی از موارد ذکر شده استفاده می گردد و ممکن است به طور مثال تاپ کاتی که بر روی کاشت پودر به خوبی می نشیند بر روی ژلیش بلند شده و یا ترک بخورد. البته تاپ کات هایی در بازار وجود دارند که می توان از آن ها بر روی کاشت پودر، کاشت ژل، ژلیش ناخن و یا حتی لاک معمولی نیز استفاده کرد

 

مواد لازم برای کاشت ناخن با ژل:

1- ضد قارچ

توضیحات در قسمت مواد کاشت پودر آمده است.

2- باندر ژل

باندر ژل محلولی است که باعث چسبندگی بین ژل کاشت و سطح ناخن می شود. باندر مانند پرایمر در کاشت پودر عمل می نماید با این تفاوت که چسبندگی بیشتر ایجاد می نماید و برای خشک شدن باید داخل دستگاه UV-LED قرار بگیرد.

3- ژل اصلی کاشت

این محصول مواد اصلی ناخن را تشکیل می دهد. در کاشت ژل دیگر خبری از لیکوئید نیست و نیازی نیست مواد تشکیل دهنده ناخن از ترکیب با لیکوئید ساخته شود. کاشت ناخن با ژل سالم تر از پودر است ولی هزینه بالاتری نسبت به پودر دارد.

4-تاپ کات یا تاپ شاین

توضیحات در قسمت مواد کاشت پودر آمده است.

 

دستگاه های برقی مورد نیاز برای کاشت ناخن:

1- سوهان برقی ناخن

سوهان برقی یا همان میکروموتور اصلی ترین دستگاه برای کاشت ناخن می باشد. سوهان برقی ها در بازار تنوع بسیار زیادی دارند و برند های حاضر در بازار عمدتا ساخت کشور چین و یا کره هستند. اصلی ترین، پر هزینه ترین و مهم ترین قسمت از تهیه لوازم کاشت ناخن نیز مربوط به همین محصول می باشد، چرا که این دستگاه از قیمت بالایی برخوردار بوده و انتخاب دستگاهی اشتباه نه تنها منجر به تعویض و هزینه مجدد می گردد حتی ممکن است به سلامت فرد نیز آسیب وارد نماید.

2- دستگاه های ال ای دی، یو وی، ال ای دی – یو وی

• دستگاه یو وی

دستگاه های یو وی برای خشک کردن ژل استفاده می شوند. یو وی ها در حالت عادی در زمانی حدود 2 دقیقه ژل را خشک می نمایند. دستگاه های یو وی قادرند تمامی برند های ژل کاشت و ژلیش ناخن را خشک نمایند.

• دستگاه ال ای دی ناخن

دستگاه های ال ای دی ناخن با استفاده از لامپ های ال ای دی برای خشک کردن ژل کاشت و لاک ژل استفاده می شوند. زمان خشک کردن بسته به قدرت دستگاه بین 5 ثانیه تا 1 دقیقه عمل می کنند. تنها ایرادی که این دستگاه ها دارند این است که تمامی برند های ژل و لاک ژل را خشک نمی کنند.

• دستگاه های ال ای دی – یو وی

جدید ترین نوع دستگاه ها در حال حاضر این نوع دستگاه می باشد. این دستگاه ها با بهره گیری از لامپ های اس ام دی (لامپ های ترکیبی یو وی و ال ای دی) قادرند مواد ژل و لاک ژل را مانند دستگاه های ال ای دی بین 5 ثانیه تا 1 دقیقه خشک نمایند با این تفاوت که تمامی برند ها را خشک می نمایند.

3- دستگاه لاک خشک کن یا پنکه

لاک های ساده تنها با جریان هوا خشک می شوند. دستگاه های لاک خشک کن و پنکه با ایجاد جریان باد باعث خشک شدن سریع تر لاک می شوند. برخی از دستگاه های لاک خشک کن قابلیت ایجاد باد گرم نیز دارند.

4- فن زیر دست

فن زیر دست با قرار گرفتن زیر دست مشتری برای جمع آوری خرده پودر مواد هایی که در هنگاه کار روی هوا پخش می شوند استفاده می شود، به این صورت که با مکش ذرات معلق را در کیسه ای جمع می کند.

 

ابزار جانبی کاشت ناخن:

تنوع لوازم جانبی در کاشت ناخن بسیار زیاد است، به همین جهت اصلی ترین لوازم را معرفی می نماییم.

 

1-ناخن گیر

اولین و مهمترین وسیله برای کاشت ناخن و خدمات آن، ناخنگیر است. شما نمی توانید بدون داشتن ناخن گیرهای مناسب، ناخن های مشتریان خود را برای شروع مانیکور کوتاه کنید. ناخن کاران نباید از ناخن گیرهای قدیمی یا کند شده برای خدمات ناخن خود استفاده کنند.

یک تکنسین واقعی ناخن به چند نوع ناخن گیر متفاوت نیاز دارد:

• ناخن گیر استاندار:

داشتن یک جفت ناخنگیر استاندارد برای کوتاه کردن ناخن طبیعی مشتریانی که کاشت اکریلیک و کاشت ژل روی ناخن های خود ندارند، بسیار ضروری می باشد. همانطور که می دانید کوتاه کردن و فرم دهی ناخن قبل از انجام خدماتی مانند کاشت یا ژلیش از مراحل اولیه می باشد. برای کوتاه کردن ناخن های طبیعی حتما باید از ناخنگیرهای استاندارد استفاده نمود تا آسیبی به صدف ناخن وارد نشود.

 ناخن گیر تیز:

ناخنگیرهای استاندارد از قدرت کافی برای کوتاه کردن ناخن هایی که کاشت ژل یا کاشت اکریلیک روی آنها انجام شده است، برخوردار نمی باشد. اما ناخنگیرهای تیز مخصوص، این امکان را  فراهم می آورد که به راحتی ناخن های اکریلیک و ژل را کوتاه نمایید یا آنها را شکل دهید.

 ناخن گیر پا:

ممکن است مجبور شوید از ناخنگیرهای استاندارد برای پدیکور استفاده کنید، اما احتمالا خواهید دید که آنها به اندازه کافی قوی نیستند تا ناخن های پا را کوتاه کنند. داشتن ناخن گیری که به طور خاص برای اصلاح ناخن های پا طراحی شده است، پدیکور را بسیار راحت تر می کند.

 

2-تیپ ناخن

برای داشتن ناخن های بلند و گذاشتن مواد پودر و ژل روی آن، باید روی ناخن های طبیعی تیپ گذاری شود. (با کلیک روی لینک آبی در مطلبی جداگانه تیپ گذاری ناخن را آموزش ببینید). می توانید تیپ های ناخن را از هر فروشگاه لوازم کاشت ناخنی تهیه نمایید ولی باید دقت داشته باشید که همه آنها کیفیت یکسانی ندارند. کیفیت تیپ تاثیری به خصوصی در کاشت شما دارد. تیپ بدون کیفیت و سفت در هنگام کوتاه کردن و سوهان کشی، ممکن است ترک بخورد و همین امر مراحل کاشت را طولانی تر و سخت تر کند. تیپ ناخن سالن از کیفیت بالاتری نسبت به تیپ های دیگر برخوردار است. همچنین با داشتن اندازه های مختلف برای ناخن ها و تعداد زیاد، برای سالن شما هم به صرفه تر می باشد.

 

3-ظرف لیکوئید

لیکوئید کاشت ناخن در معرض هوای آزاد تبخیر می شود و از بین می رود. برای جلوگیری از این اتفاق و همچنین سهولت استفاده از آن، داشتن یک ظرف مناسب و مخصوص برای لیکوئید توصیه می شود.

 

4-محلول پاک کننده ناخن

پاک کننده ناخن با پاک کننده لاک متفاوت است، به همین علت باید در چک لیست لوازم سالن برای کاشت ناخن قرار بگیرد. محلول پاک کننده سطح ناخن به تمیز نگه داشتن ناخن و همچنین پوست اطراف آن کمک می کند تا مانع از عفونت شود. همچنین با تمیز کردن سطح ناخن از هر گونه آلودگی، باعث بهتر چسبیدن تیپ به صدف ناخن می شود.

 

5-محلول پاک کننده لاک ناخن

همانطور که در بالا ذکر شد، پاک کننده لاک نیز جز لوازم ضروری برای کاشت است. توصیه می شود که یک لاک پاک کن با کیفیت انتخاب کنید که باعث خشک شدن پوست و آسیب به صدف ناخن نشود.

 

6-صابون دست

اگرچه بسیاری معتقد هستند که از هر صابون آنتی باکتریالی می توان برای شستن دست ها استفاده نمود اما بهتر است از صابونی که مخصوص شست و شو و تمیز کردن دست می باشد، استفاده کنید. صابون های مختلف دیگر ممکن است باعث خشکی پوست شود در حالی که صابون دست، ملایم است و به نرم شدن پوست، ناخن و بستر آن کمک می کند.

 

7-کاسه مانیکور

وسیله مناسبی برای خیساندن دست می باشد. می توان در یک کاسه کوچک و گرد هم این کار را انجام داد، با این وجود کاسه های مخصوص مانیکور به صورتی طراحی شده است که دست داخل آن به گونه ای قرار می گیرد که ناخن ها به خوبی خیسانده می شود.

 

8-قلم کاشت

قلم های کاشت ناخن بردو نوع هستند، قلم های کاشت پودر و کاشت ژل، قلم های کاشت پودر که از کیفیت خوبی ساخته شده باشند از موی طبیعی سمور هستند. قلم های ژل نیز از موی مصنوعی ساخته می شوند. توجه داشته باشید که ماندگاری قلم بسیار به نحوه نگهداری آن وابسته است و روش های خاص خود را دارد که می توانید در مطلب روش نگهداری قلم مطالعه نمایید.( برای آشنایی با انواع قلم کاشت ناخن روی لینک آبی کلیک نمایید).

 

9-سوهان دستی

سوهان دستی یا همان سوهان چوبی جهت سوهان کشی و فرم دهی ناخن استفاده شده و درجه زبری آن ها با یک عدد روی سوهان مشخص شده است، هرچقدر عدد روی سوهان کوچکتر باشد سوهان زبرتر می باشد. داشتن سوهان دستی با انواع درجه زبری و نرمی، کار شما را بسیار راحت تر می کند. با استفاده از انواع سوهان می توانید ناخن های اکریلیک، ژل و ناخن طبیعی را صاف و یکدست کنید و شکل دهید.(برای آشنایی با انواع سوهان ناخن در مطلبی جداگانه روی لینک آبی کلیک نمایید).

 

10-عقب زن

عقب زن ناخن یا همان پوشر برای عقب زدن کوتیکول ناخن و جدا سازی آن از سطح ناخن در هنگام مانیکور استفاده می شود. همچنین هل دادن کوتیکول ها به عقب، قسمت بیشتری از بستر ناخن را در معرض دید قرار می دهد که ظاهری تمیز و مرتب و سطحی بهتر برای کاشت روی ناخن را فراهم می آورد.

 

11-نیپر

ابزاری عالی است که به روند پاکسازی کوتیکول کمک می کند. نیپر جهت گرفتن پوست های اضافه دور ناخن (کوتیکول) در هنگام مانیکور استفاده می شود. با این حال بهتر است مداوما از آن استفاده نشود زیرا چیدن بیش از حد کوتیکول ها باعث ایجاد عفونت و آسیب به آنها و در برخی موارد خونریزی می شود.

 

12-کاتر

کاتر جهت بریدن اضافه تیپ استفاده می شود.

 

13-بافر

جهت ایجاد خط و خش روی سطح ناخن قبل از کاشت و صاف و صیقلی کردن و از بین بردن خطوط روی کاشت مورد استفاده قرار می گیرد. بافر از جنس اسفنج می باشند به همین دلیل از سوهان دستی نرم تر است و دارای درجه زبری و نرمی متفاوتی می باشد که هر کدام کارایی خاص خود را دارد. (برای آشنایی با انواع بافر ناخن و کارایی آنها  روی لینک آبی کلیک نمایید).

 

14-چسب ناخن

برای چسباندن تیپ روی ناخن ها از چسب ناخن استفاده می شود. در هنگام خرید به کیفیت چسب ناخن توجه نمایید زیرا اگر چسب شما از قدرت چسبندگی بالای برخوردار نباشد، تیپ به درستی به ناخن نمی چسبد و همین امر موجب هواگیری و ایجاد حباب زیر کاشت و در نتیجه بلند شدن آن می شود.

 

15-کوتیکول ریموور

بدون عقب زدن و تمیز کردن کوتیکول  ها، نمی توانید مانیکور مناسبی را انجام دهید. اگر قصد ندارید که مانیکور خیس دست را انجام دهید، محلول کوتیکول ریموور گزینه ای عالی است. این محلول روی کوتیکول ها زده می شود و بعد از چند دقیقه باعث نرم شدن آنها می شود. بعد از آن می توان به راحتی و بدون ایجاد درد، کوتیکول ها را عقب زد و مرتب نمود.

 

16-کوتیکول اویل

روغن کوتیکول را در پایان کار روی پوست اطراف ناخن بزنید و با دست ماساژ دهید تا جذب شود. عقب زدن و چیدن کوتیکول ها موجب سفت و خشک شدن آنها می شود. برای نرم شدن، از بین رفتن خشکی و تقویت آنها، روغن کوتیکول مورد استفاده قرار می گیرد.

 

17-مرطوب کننده

یکی از قسمت های پر طرفدار مانیکور و پدیکور که قبل از کاشت انجام می گیرد، ماساژ دست و پا با مرطوب کننده است که باعث رسیدن رطوبت کافی به پوست و نرم شدن آن می شود. بنابراین تهیه یک مرطوب کننده مرغوب لازم است، به خصوص برای مشتریانی که پوست خشک و حساس دارند.

 

18-پد لا انگشتی

پد لا انگشتی با قرار گرفتن بین انگشتان باعث ایجاد فاصله می شود. این فاصله مانع از برخورد انگشتان به هم و لکه دار شدن و خراب شده کاشت و لاک می شود. استفاده از آنها در پدیکور ضروری تر است.

 

19-کیف لوازم کاشت ناخن

نگهداری لوازمی که در بالا ذکر کرده ایم، می تواند طاقت فرسا باشد. به همین دلیل توصیه می شود که یک کیف ابزار مناسب برای نگهداری و سازماندهی کلیه لوازم ناخن خود تهیه نمایید. نگهداری وسایل ناخن در یک کیف ابزار نه تنها به شما کمک می کند تا منظم باشید، بلکه یافتن ابزاری که به دنبال آن می گردید را هم آسان تر می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *